V deželi, kjer se je s filozofijo rodila tudi etika, so usekali po eni najbolj neetičnih, škodljivih in nevarnih “poslovnih idej” – treniranje algoritma za prepoznavo obraza na milijardah fotografij ljudi (večinoma selfijev), zbranih brez vednosti ali soglasja.
Clearview AI svoj algoritem za videonadzor in prepoznavo ljudi s posnetkov krepi tako, da ga hrani s selfiji, pobranimi s spleta. Po starem dobrem načelu, da če je na internetu, potem je zastonj in od vseh. Grški urad za varovanje podatkov – Αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – je imel tega dovolj in zdaj zahteva od podjetja troje: da takoj preneha s tem ostudnim početjem, da izbriše svojo “bazo” nelegalno zbranih posnetkov ljudi, in da plača 20 milijonov evrov kazni. GDPR ima namreč precej visoke standarde pri zbiranju in obdelavi biometričnih podatkov, ki jih je kontroverzna in arogantna ameriška firma seveda gladko ignorirala.
Clearview se brani, da “ne posluje v Grčiji ali v EU, in da ne počne ničesar, kar bi kršilo GDPR”. A tudi če bo podjetje (spet) ignoriralo etiko in zakonodajo, se škandali nalagajo, potencialne stranke pa bežijo proč. Kar je s stališča varnosti osebnih podatkov in še posebej biometričnih – najbolj občutljivih med njimi! – odlična novica za vse nas.
Videonadzor, zbiranje in obdelava biometričnih podatkov je natančno regulirano in za podjetja zelo zahtevno področje upravljanja z osebnimi podatki. Ne tvegajte – posvetujte se s strokovnjaki podjetja Dataofficer: pišite nam na info@dataofficer.si ali pa nas pokličite na +386 41 314 400.
